Он мне говорил что интересуется историей

Passive constructions can have MODAL VERBS

may/mightbe done

must/have tohave been done

should / would
needn ‘t

Для образования страдательного залога после модальных глаголовwill, can, must и ряда других глаголов, например,have to, be going to, want to используется the passive infinitive: The bookis going to be sent abroad. Such an articlecan’t be written within a day. Tim might be asked to participate in the conference.

Модальный глагол + perfect infinitive (have been done) используется для указания на прошедшее время, когда действие в прошлом оказалось нереальным: The rent must have been paid in advance Оплата жилья должна была иметь место (быть произведена) заранее, но этого не произошло. Не should have been accompanied on the expedition by his wife.

TASK 1 Passive

А. 1. Письма посылают каждую неделю. Письма посылают уже два часа. 2. Письма послали вчера. Письма послали сегодня. Письма по­слали до того, как вы пришли. Когда я пришел, письма уже посыла­ли. Письма посылали вчера в это время. 4. Письма пошлют завтра до того, как вы придете.

Б. 1. Когда было построено новое здание МГУ? — В 1953 году на Ле­нинских горах построили новое здание университета. 2. Новое зда­ние МГУ строили, когда я поступила на исторический факультет. 3. Новое здание МГУ уже выстроили, когда я поступила на историчес­кий факультет. 4. Будет ли построено еще одно здание университета в ближайшем будущем? 5. Гостиницу «Интурист» выстроили рядом с гостиницей «Националь». 6. Много прекрасных зданий выстроили в Москвеза последнее время. 7. Ежегодно в Москве строятся новые линии метро.

TASK 2 Passive

1. Город Ташкент был разрушен во время землетрясения.

2. Моя статья в газете должна быть опубликована в следующий вторник.

3. Визит премьер-министра в США был отложен (to delay) в связи (due to) с осложнением (deterioration) международной обстановки (international situation).

4. Этот холодильник был куплен много лет назад, но до сих пор про­должает хорошо работать.

5. Если срок действия (validity) твоего паспорта не продлен (to extend), тебе следует обратиться в консульство (consulate).

6. Первые юношеские Олимпийские игры (the Youth Games) были открыты в Москве летом 1998 года спустя 100 лет после взрослых (adult) игр.

7. Пока на костре жарилась (to fry) рыба, мы успели набрать лукошко (bast-basket) малины (raspberry)

8. Экскурсовод (guide) рассказал нам, что новое здание Третьяковс­кой галереи вошло в строй (to put into operation) совсем недавно.

9. Этот магазин на Манежной площади был, в основном, построен на (from) иностранные инвестиции.

10. Эти обои (wallpaper) в комнате матери будут поклеены (to paper) в воскресенье.

11. Мне сказали о твоем приезде только сегодня.

12. Организация Объединенных Наций (ООН) была создана госу­дарствами-победителями (conqueror) во Второй мировой войне.

13. У меня есть полное собрание сочинений (complete works) книг, которые были написаны Л. Н. Толстым.

14. Озоновая (ozone) дыра (hole) образовалась из-за непродуманной (unreasoned) экологической деятельности (activities) человека.

15. Из-за позднего прибытия самолета, в котором летел профессор, его лекция была отменена (to cancel). Очевидно, он прочитает ее завтра.

16. Экскурсия в Политехнический музей была заказана заранее.

17. Если бы ваза была хорошо упакована, она бы не разбилась при переезде (during the move).

18. Магнитофон не будет работать, пока не заменены батарейки.

19 Меня задержали (to keep) на работе, и я опоздал на электричку.

12. Если бы не произошел финансовый кризис, наша зарплата увеличилась бы (была бы увеличена).

TASK 3 Passive

THE SEQUENCE OF TENSES- REPORTED SPEECH (DIRECT/INDIRECT SPEECH)

if the verb in the principal clause is in one of the past tenses, a past tense (or future-in-the past) must be used in the subordinate clause.

The action expressed in the subordinate clause can be simultaneous with the action expressed in the principal clause or posterior to that of the principal clause. Study the Rule of the Sequence of Tenses:

present simple > past simple

“I need a new car, ‘ Greg said. Greg said (that) he needed a new car

present continuous > past continuous

He‘s sleeping,’ she said. She said (that) he was sleeping.

present perfect > past perfect

‘I’ve already seen this film,’ he said He said (that) he had already seen the film.

past simple > past simple or past perfect

“I got up late,’ Tonia said Tonia said (that) she (had) got up late

past continuous > past cont. or past perfect cont.

“I was working at four o’ clock,’ Tim said Tim said (that) he was working/had

been working at four o’ clock

future (will) > conditional (would)

‘I’ll call you tomorrow,’ Rea said Rea said (that) she would call me the following day

The past perfect and past perfect continuous remain the same.

Some words and time expressions change according to the meaning of the sentence:

now >then, at that time, immediately
today, tonight > that day, that night
yesterday > the day before, the previous day
tomorrow > the next day, the following day
this week > that week

last week > the week before, the previous week
next week >the week after, the following week
two days ago > two days before
here > there
come > go

• Certain modal verbs change as follows:

He said, ‘One day I’ll be able to afford a car’
He said (that) one day he would be able to afford a car.’,
can > could
He said, ‘I can speak French ‘
He said (that) he could speak French.

can > could/would be able to (future reference)

He said, ‘We can meet tomorrow

He said (that) we could/would be able to meet the next day.

He said, I may call you.

He said (that) he might call us.
shall > should (asking for advice)

> offer (expressing offers)
He said, ‘When shall I come?’ He asked when he should come He said, ‘Shall I help you?’
He offered to help me
must > must/had to (obligation)

He said, ‘You must finish this ‘
He said (that) I must/bad to finish it

needn’t > needn’t/didn’t need to/didn’t have to
He said, ‘You needn’t pay in cash ‘
He said (that) I needn’t/didn’t need to/didn’t have to pay in cash

Would, could, might, should, ought, had better, used to and mustn’t do not change. Must does not change when it expresses a logical assumption.
eg a) ‘I might talk to her,’ Danny said. Danny said (that) he might talk to her.
b) ‘You must be tired,’ Paul told Susan. Paul told Susan (that) she must be tired.

TASK 1 Reported speech

1 Он сказал, что он читает лекции в университете 2. Петр сказал Николаю, что его отец летом болел 3. Катя сказала, что ее сестра живет в Крыму уже 5 лет. 4. Олег сказал, что не придет ко мне завтра, так как он в 5 часов будет делать доклад. 5. Он ска­зал мне, что купил книгу в магазине на улице Горького. 6. Он ска­зал, что был в театре два дня назад. 7 Он сказал, что знает ее с 1977 года. 8. Он сказал, что занимался уже два часа, когда вы ему позвонили. 9. Преподаватель знал, что студенты повторили все правила к экзамену. 10. Он сказал, что вчера в это время он еще работал в библиотеке.

TASK 2 Reported speech

TASK 3 Reported speech

TASK 4 Reported speech

1. Я думал, что ты занят. 2. Мы сказали, что хотели пойти в опе­ру. 3. Мы надеялись, что вы умеете плавать. 4. Она заявила (an­nounce), что хочет идти с нами. 5. Том спросил, сколько раз в не­делю мы занимаемся английским. 6. Врач сказал, что я должен остаться дома. 7. Мне было жаль, что ему пришлось остаться до­ма. 8. Она сказала, что любит исторические романы. 9. Я не знал, что он живет на этой улице. 10. Петр сказал, что музей се­годня закрыт. 11. Я думал, что моя сестра хорошо их знает. 12. Он решил, что его товарищи еще играют в шахматы. 13. Она ска­зала, что они обычно встают в 8 часов. 14. Я не знал, что вы тоже любите музыку.

TASK 5 Reported speech

1. Ты знал, что он уехал за город? 2. Она мне не сказала, что го­ворила с вами. 3. Мать сказала, что они уже пообедали. 4. Генри спросил меня, где я достал эту книгу. 5. Он позвонил на вокзал и узнал, что поезд уже ушел. 6. Сказала ли вам Ольга, что она при­няла ваше предложение? 7. Она отрицала, что говорила с Ниной. 8. Неужели он не знал, что дети ушли в лес? 9. Она думала, что он уже окончил институт. 10. Том сказал, что видел этот фильм.

Источник:
Passive constructions can have MODAL VERBS
may/might be done must/have to have been done should / would needn ‘t Для образования страдательного залога после модальных глаголов will, can, must и ряда других глаголов,
http://allrefrs.ru/4-21096.html

Sequence of Tenses

1.When I went into the office next morning I already (to formulate) my plan.2.Well, I don’t think I ever (to see) you before. 3. She ended by saying that she (to think) she (to make) a mistake. 4. She knew what (to go) on in their minds.5. So I went into the living room, where my aunt already (to wait) for me.6. She telephoned her husband to the office to say that her brother (to return) from abroad.7. An old friend rang up to ask how Elizabeth (to feel), and whether she (can) go with his wife to the concert on Sunday.

Ex. 11. Translate the following into English observing the rule of the Sequence of Tenses.

1.Он мне говорил, что интересуется историей.2. Он знал о чем она думает.3. Он сказал что вернется очень скоро.4. Я знал что он живет в Лондоне.5. Я знал что она жила в Сан-Франциско. 6. Она мне не сказала что говорила с ней. 7. Я думал что он получает от нее письма. 8. Я думал что они пригласят нас. 9. Я был уверен что он работает и поэтому не вошел в комнату. 10. Он не знал что м знаем друг друга с детства.11. Я был уверен что он жалеет что поссорился с ним. 12. Я подумал что он устал и спросил его что он делал все это время. 13. У меня было впечатление что он находится там уже некоторое время. 14. Она говорила что не может понять почему они переменили решение. 15. У меня было подозрение что она забыла упомянуть что я жду его. 16. Я не имею понятия знает ли она что Филл будет здесь.

studopedia.org — Студопедия.Орг — 2014-2019 год. Студопедия не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования (0.002 с) .

Источник:
Sequence of Tenses
1.When I went into the office next morning I already (to formulate) my plan.2.Well, I don’t think I ever (to see) you before. 3. She ended by saying that she (to think) she (to make) a mistake. 4.
http://studopedia.org/3-110338.html

Sh Grammar

Ex. 22. (В) Translate into Russian the sentences denoting “future actions”:

1. He will take an exam next Wednesday.

2. The train for Prague leaves tomorrow.

3. I shall have finished my essay by this time next month.

4. This time tomorrow Jane will be on a train.

5. Professor Peckinpah is arriving in Moscow one of these days.

6. When you arrive in London, Alfred Hitchcock will meet you at the railway station.

7. Sally is going to re-sit for her Maths exam nextweek.

8. When will you stop being silly?

THE SEQUENCE OF TENSES

1. GENERAL RULES

The rule states: if the verb in the principal clause is in one of the past tenses, a oast tense (or future-in-the-past) must be used in the subordinate clause. The action expressed in the subordinate clause can be simultaneous with the action expressed in the principal clause, prior or posterior to that of the principal clause. Study how the Rule of the Sequence of Tenses is observed in such clauses.

— he lived in Kiev

— they would arrive on

он живет в Киеве

— they were waiting

он уже уехал из

— it had been raining

— he had been living

as itwas wet outside

in Kiev since 1946

он живет в Киеве с

как на улице мокро

— she had been ill

— he had known her

translated the article

он знает ее 2 года

он уже переведет

So a useful general rule is: we move the reported clauses “one tense back”

‘present becomes past, past becomes past perfect, will becomes would’

Study how the tenses are changed according to the rule of the Sequence of Tenses.

Past Perfect (or stavs the same)

Past Perfect Continuous

Ihad been doing.

does not change

will (future) can

TIME AND PLACE CHANGES:

о must or had to

О do not change

there that those

then / at that moment that day

the day before the previous day a year before the previous night that night

Adverb changes depend on the context. Itis not always necessary to make these changes, especially in spoken Indirect Speech.

? “I’ll see you tonight”, he said. — He said he would see me tonight.

1. The main sphere where the Sequence of Tenses is applied is the object clause:

? Harris said he knew what kind of place I meant.

2. Ifthere are several subordinate clauses in a sentence the rule is observed in all of them.

? I knew that he had told her that he received the letters every week.

— Я знал, что он сказал ей, что получает эти письма каждую неделю.

? I thought he would tell her that he intended to go to the Crimea.

— Я думал, что он скажет ей, что он намеревается поехать в Крым.

? Не said that Jack had told her that he was writing a play.

— Он сказал, что Джек говорил ей, что он пишет пьесу.

3. The Sequence of Tenses is not observed if the object clause expresses a general truth or something is represented as habitual, customary or characteristic.

? The teacher told the children that water boils at 100°C.

? Galileo proved that the Earth moves round the Sun.

? He asked what time the train usually starts.

? We knew that he plays tennis well.

? The speaker said that the peoples want peace.

4. In when/if clauses we use Past Indefinite/Past Continuous/Past Perfect depending on the situation.

? I thought thatwe would discuss the problemwhen the manager returned from Moscow.

? He said he would be reading while she was writing the letter.

? He said that he would go home after he had translated the article.

5. In attributive clauses, adverbial clauses of cause and comparison we also use Present or Future.

? My brother told me about the book you are writing.

? He was not able to translatethe article because he doesn’t know Englishwell enough.

? He refused to go to the theatre because he will have an exam in a few days.

? It was not so cold yesterday as it is now.

? He was once stronger than he is now.

6. When we say how Iona something has been happening the sentence can have double

meaning. Itdepends on the context or situation.

? I knew that she had been ill for two months.

1. Я знал, что она болеет уже два месяца.

2. Я знал, что она болела два месяца.

But: ? I knew that she had been ill. — Я знал, что она болела.

О Не said that it had been raining. — Он сказал, что шел дождь.

7. Past Indefinite can stay the same if we use:

? He said that he left Moscow 5 years ago.

? He knew that Peter was at home yesterday.

? She said she was working when I rang her up.

But: ? He said that he had left Moscow the day before. two years before, the previous night.

8. The Past Indefinite after “since” generally remains unchanged.

? She said, “I have been writing since I came.”

— She said she had been writing since she came.

Ex. 1. (В, C) Saywhetherthe action of the object clause precedes, follows or is simultaneous with the action of the principal clause in the following sentences:

1. He asked me what work I was doing and whether I intended to go to a university. 2. She claimed that she had met Monty on her way home. Monty had told her that I would probably come to his place later. 3. Then I thought about Mother. She would certainly ask me where I had been all day. 4. She said she would be staying in town next day to do some shopping. 5 .1will say that we have agreed to provide for a child. 6 .1don’t think that I shall ever work for your father. 7. Out of the corner of my eye I saw the youths had stopped talking and were watching us. 8. I hope you know what you’re doing. 9. In the hotel the waiter told me that an American had been staying there for three months. 10. Itwas also rumoured that Dan had got married.

Ex. 2. (В, С) Explain how the rules of the Sequence of Tenses work in these clauses. Translate the sentences.

1. She called my mother to say that they had just got a telegram from Boston announcing that Henry’s brother had been married in Germany. 2.1knew she was itching to tell mewhat had happened. 3. He knew that his motherwould think he was seriously ill and would prob­ ably speak to the teacher. 4. He wanted to return to the house to see how Billy was doing and tell him that he would be going out to California in two or three days. 5. Rudy decided that he would have to tell Bogart that it was impossible for him to appear before the board the next day, but that he would offer to do so any other day.

Ex. 3. (В, C) Give your reasons as to whythe rules of the Sequence of Tenses are not observed in the following sentences.

1. He says he is free tomorrow. 2. He spoke with the satisfaction of a competent workman who knows hisjob from A to Z. 3. He sought pleasure inthe simple and natural things that life offers to everyone. 4. Monty told me that he had no permit for the gun, and that in England it is illegal to own a gun without a permit. 5.1knew I should go; but we sat there because it is difficult to go without any particular reason for leaving. 6. Billy folded his arms and leaned back. “I told you I don’t like milk.”

Ex. 4. (В, C) Make the action of the following object clauses simultaneous with those of the principal clauses.

1.1thought you (to have) better sense. 2. She could not imagine what he (to do) there. 3.1 forgot what he (to look) like. 4 .1did not knowwhether the doctor (to mean) what he (to say) or whether he (to have) ajoke at my expense. 5. What surprised me was that Pat (to be) so much at home here. 6. He asked me what work I (to do) and whether I (to intend) to go to a university. 7 .1was surprised you (to know) my name. 8. He told his father that now he (to make) ten dollars a week less. 9. The last two weeks she had been saying to everyone who phoned her that she (to be) unwell and (not to leave) home. 10. When I knew him better he admitted that he (to feel) lonely in London. 11. She wanted Wilfred to forbid mywalking inthe park alone. She said it (to be) dangerous.

Ex. 5. (В, C) Make the actions in the following object clauses precede those of the principal clauses.

Ex. 6. (В, С) Use the required tense-aspectforms inthe following sentences, observing the rules of the Sequence of Tenses, where necessary.

Ex. 7. (А, В, C) Translate the sentences from Russian into English.

Ex. 8. (В, С) Translate the following into English, observing the rules of the Sequence of Tenses.

Ex. 1. (В, С) Usethe requiredtense-aspectformsin thefollowing sentences.

Ex. 2. (A, B) Translate into English.

1. Ядумал, что ты занят. 2. Мы сказали, что хотели пойти в оперу. 3. Мы надеялись,что вы умеете плавать. 4. Она заявила (announce), что хочет идти с нами. 5. Том спросил, сколько раз в неделю мы занимаемся английским. 6. Врач сказал, что ядолжен остаться дома. 7. Мне было жаль, что ему пришлось остаться дома. 8. Она сказала, что любит исторические романы. 9. Я не знал, что он живет на этой улице. 10. Петр сказал, что музей сегодня закрыт. 11. Я думал, что моя сестра хорошо их знает. 12. Он решил, что его товарищи все еще играют в шахматы. 13. Она сказала, что они обычно встают в 8 часов. 14. Я не знала, что вы тоже любите музыку.

1. Ты знал, что он уехал за город? 2. Она мне не сказала, что говорила с вами.

3. Мать сказала, что они уже пообедали. 4. Генри спросил меня, где я достал эту книгу. 5. Он позвонил на вокзал и узнал, что поезд уже ушел. 6. Сказала ли вам Ольга, что она приняла ваше предложение? 7. Она отрицала, что говорила с Ниной.

8. Неужели он не знал, что дети ушли в лес? 9. Она думала, что он уже закончил институт. 10. Том сказал, что видел этот фильм.

1. Она говорила, что примет участие в работе. 2. Мать надеялась, что сын вернется через неделю. 3. Мы сказали, что вернемся через час. 4. Он полагал, что они будут

работать вместе. 5. Мы надеялись, что вечером сможем пойти в кино. 6. Я не знал, что твои друзья поедут отдыхать без тебя. 7. Отец сказал нам, что мы будем делать в субботу. 8. Они сказали, что лекция начнется в 5 часов. 9. Мы им сказали, что не будем ждать их. 10. Я думал, что у каждого из нас будет месяц отпуска летом.

Ex. 3. (В, С) Translate the sentences from Russian into English.

1. Я заметил, что она смотрит на меня.

2. Я знал, что она не вернется.

3. На платформе было мало людей, все уже заняли свои места в вагоне.

4. Она знала, что она права и была права с самого начала.

5. Я надеялся, что кто-то нашел мои ключи и передаст их мне.

6. Было ясно, что случилось что-то ужасное.

7. Он обещал, что все будет сделано.

8. Она скажет, что опоздала на поезд.

1. Я знаю, что вам нечего бояться.

2. Я знал, что он пожалеет об этом.

3. Я дам вам ответ, когда я поговорю с отцом.

4. Я хотел знать, как много уже сделано.

5. Она поинтересовалась, куда они собираются ехать.

6. Мама спросила, что мы делали все это время.

7. Все заметили, что он плохо играл во втором сете.

8. В комнате было темно, кто-то выключил свет.

DIRECT AND INDIRECT SPEECH

1. INDIRECT STATEMENTS

Study the following pairs of sentences in Direct and Indirect Speech. Notice carefully the changes in personal and possessive pronouns. Indirect Speech is formed according to the Rule of the Sequence of Tenses. The verbs most commonly used to introduce the reported speech are: to tell, to say, to add, to notice, to remark, to explain, to inform, to remind, etc.

to say smth (to smb) to tell smb smth

Jimmy said, “My brother is learning to drive.”

(The Present Continuous Tense)

Nick said, “Sometimes 1go home by tram.”

(The Present Indefinite Tense)

The teacher told John,

“You didn’t write exercise two.”

Frank said, “Ron fell down, but he didn’t hurt himself.”

(The Past Indefinite Tense)

Bob said, “My uncle has just arrived from Paris.”

(The Present Perfect Tense)

Jimmy said that his brother was learning to drive.

(The Past Continuous Tense)

Nick said that sometimes he went home bytram.

(The Past Indefinite Tense)

The teacher told John that he hadn’t written exercise two.

Frank said that Ron had fallen down, but he hadn’t hurt himself.

(The Past Perfect Tense)

Bob said that his uncle had just arrived from Paris.

(The Past Perfect Tense)

Ifthe reporting verb is in the present, the tenses that follow are usually the same as those used in the original statement.

Источник:
Sh Grammar
Ex. 22. (В) Translate into Russian the sentences denoting “future actions”: 1. He will take an exam next Wednesday. 2. The train for Prague leaves tomorrow. 3. I shall have finished my
http://studfiles.net/preview/1744810/page:10/

Translate the sentences from Russian into English

Keys (Sequence of Tenses)

3. 1. had; 2. was doing; 3. looks; 4. meant, said, had; 5. was; 6. was doing, intended; 7. knew; 8. was making; 9. was, didn’t leave; 10. felt; 11. was.

4. 1. had formulated; 2. have ever seen; 3. thought, had made; 4. was going; 5. had been waiting; 6. had returned; 7. was feeling / felt, could go; 8. had put; 9. had not seen; 10. was going to do, hoped; 11. was hanging; 12. had been living / had lived; 13. had suddenly invented.

5. 1. told, was interested in; 2. knew, was thinking; 3. said, would return; 4. knew, was living / lived; 5. knew, had lived; 6. didn’t tell, had spoken; 7. thought, re­ceived; 8. was glad, had received; 9. thought, would invite; 10. was sure, worked; 11. was sure, was working, didn’t enter; 12. told me, had seen; 13. was sure, was sitting; 14. said, liked; 15. was sure, had been living; 16. heard, were; 17. heard, had been; 18. heard, had been working; 19. didn’t know, was ill; 20. didn’t know, had been ill; 21. didn’t know, had known; 22. was told, returned / had returned.

Exercises (Reported Speech)

1. INDIRECT STATEMENTS

1. Change the following sentences into Indirect Speech:

1. Jack told his father, «I hope to pass the examination». 2. Henry said to me, «The teacher is listening to us». 3. Bob said to Tom, «I made no mistakes in the last dictation». 4. I told the policeman, «I saw the thief in the garden». 5. He said, «I haven’t read many English books». 6. Jack’s father said to him, «You haven’t cleaned your shoes». 7. Mary said, «I don’t want to wear my old dress». 8. My mother said to me, «I feel very tired, and I have a headache». 9. My friend told me, «We have plenty of time to do our work». 10. I said to my sister, «I haven’t seen my uncle for a long time».

2. Change the following sentences into Direct Speech:

1. My sister said that she hadn’t got a watch. 2. The teacher told his students that he was pleased with their work. 3. I told him that I hadn’t seen his brother for a long time. 4. I told my mother that Henry was studying medicine at the university. 5. She told the grocer that she didn’t want any sugar. 6. We told the teacher that we didn’t understand his question. 7. I told the taxi-driver that he was driving too fast. 8. She said that her children were playing in the garden.

Choose the correct word from those in brackets.

1. My grandmother always (says / tells) me about her childhood.

2. «Don’t do that!» she (said / told) them.

3. Did she (say / tell) you where she had put my books?

4. When I was introduced to the actor he (said / told) a few words to me.

5. That little boy is very bad. He (says / tells) a lot of lies.

6. She (said / told) to me she didn’t know what to do.

7. He often (says / tells) things like that.

Put in the appropriate forms of ask, say and tell.

185.104.249.83 © studopedia.ru Не является автором материалов, которые размещены. Но предоставляет возможность бесплатного использования. Есть нарушение авторского права? Напишите нам | Обратная связь.

Отключите adBlock!
и обновите страницу (F5)

очень нужно

Источник:
Translate the sentences from Russian into English
Keys (Sequence of Tenses) 3. 1. had; 2. was doing; 3. looks; 4. meant, said, had; 5. was; 6. was doing, intended; 7. knew; 8. was making; 9. was, didn’t leave; 10. felt; 11. was. 4. 1.
http://studopedia.ru/19_197907_Translate-the-sentences-from-Russian-into-English.html

Two years before, the previous night

8. The Past Indefinite after «since» generally remains unchanged. Q She said, «I have been writingsince I came.» — She said she had been writingsince she came.

Ex. 1. (B, C)Say whether the action of the object clause precedes, follows or is simultaneous with the action of the principal clause in the following sentences:

1. He asked me what work I was doing and whether I intended to go to a university. 2. She claimed that she had met Monty on her way home. Monty had toldher that I would probably come to his place later. 3. Then I thought about Mother. She would certainly ask me where I had been allday. 4.She said she would bastaying in town next day to do some shopping, 5.1 willsay that we have agreed to provide for a child. 6.1 don’t think that I shall ever work for your father. 7. Out of the corner of my eye I saw the youths had stopped talking and were watching us. 8.1 hope you know what you’re doing.9. In the hotel the waiter told me that an American had been staying there for three months. 10. It was alsorumoured that Dan had got married.

Ex. 2. (B, C) Explain how the rules of the Sequence of Tenses work in these clauses. Translate the sentences.

1. She called my mother to say that they had just got a telegram from Boston announcing that Henry’s brother had been married in Germany. 2.1 knew she was itching to tell me what had happened. 3. He knew that his mother would think he was seriously ill and would prob­ably speak to the teacher. 4. He wanted to return to the house to see how Billy was doing and tell him that he would be going out to California in two or three days. 5. Rudy decided that he would have to tell Bogart that it was impossible for him to appear before the board the next day, but that he would offer to do so any other day.

Ex. 3. (B, C) Give your reasons as to why the rules of the Sequence of Tenses are not observed in the following sentences.

1. He says he is free tomorrow. 2. He spoke with the satisfaction of a competent workman who knows his job from A to Z. 3. He sought pleasure in the simple and natural things that life offers to everyone. 4. Monty told me that he had no permit for the gun, and that in England it is illegal to own a gun without a permit. 5.1 knew I should go; but we sat there because it is difficult to go without any particular reason for leaving. 6. Billy folded his arms and leaned back. «I told you I don’t like milk.»

Ex. 4. (B, C) Make the action of the following object clauses simultaneous with those of the principal clauses.

1.1 thought you (to have) better sense. 2. She could not imagine what he (to do) there. 3.1 forgot what he (to look) like. 4.1 did not know whether the doctor (to mean) what he (to say) or whether he (to have) a joke at my expense. 5. What surprised me was that Pat (to be) so much at home here. 6. He asked me what work I (to do) and whether I (to intend) to go to a university. 7.1 was surprised you (to know) my name. 8. He told his father that now he (to make) ten dollars a week less. 9. The last two weeks she had been saying to everyone who phoned her that she (to be) unwell and (not to leave) home. 10. When I knew him better he admitted that he (to feel) lonely in London. 11. She wanted Wilfred to forbid my walking in the park alone. She said it (to be) dangerous.

Ex. 5. (B, C) Make the actions in the following object clauses precede those of the principal clauses.

I. At ten o’clock he telephoned again, saying that he (to change) his mind. 2.1 knew that for the past twenty-five years he (to buy) the same paper each morning. 3. Indeed it was whispered that the headmaster (to receive) a telegram from the boy’s father. 4. She seemed to have forgotten what (to happen) a few minutes before. 5. But he was uneasy. His wife would easily find out that he (to go) to Saigon. 6. It was not known where he (to spend) his early childhood. 7. The question was why he (to do) it at all. 8. Then he admitted that he (to live) since the summer in his father’s house. 9. What she could not understand was why he (to tell) them such a pack of lies. 10 She wrote that they (to let) their house for a year.

1.2 I1. Her mother had once confided to her that she (to want) to be an actress. 12. It was probably true that he (to be) quite fond of his late brother. 13. One day she told me why she never (to get married). 14.1 wondered what she (to do) there so late at night.

Ex. 6. (B, C)Use the required tense-aspect forms in the following sentences, observing the rules of the Sequence of Tenses, where necessary.

Ex. 7. (A, B, C) Translate the sentences from Russian into English.

Ex. 8. (B, C)Translate the following into English, observing the rules of the Sequence of Tenses.

Дата добавления: 2015-09-12 ; просмотров: 57 | Нарушение авторских прав

Источник:
Two years before, the previous night
8. The Past Indefinite after «since» generally remains unchanged. Q She said, «I have been writing since I came.» — She said she had been writing since she came. Ex. 1. (B, C) Say
http://lektsii.net/5-44022.html

Он мне говорил что интересуется историей

61 она делает вид, что интересуется искусством

62 по-моему, мне кое-что известно об этом

63 поясните мне кое-что

64 при каждом опоздании она рассказывает мне сказку, что проспала

65 расскажите мне все, что вы знаете об этом

66 расскажите мне подробно, что произошло между вами

67 скажите мне прямо, что вы думаете

68 скажите мне точно, что вы хотите

69 скажите мне честно, что вы думаете

70 у меня открылись глаза (для меня было откровением), когда он мне сказал, что.

71 я слышал (мне сказали), что вы собираетесь поехать на юг

72 А мне-то что за забота/дело !

73 мне показалось , что он занят

74 у меня открылись глаза , когда он мне сказал, что.

75 Дайте мне, пожалуйста, что-нибудь подешевле.

76 Дайте мне, пожалуйста, что-нибудь получше (поближе, подальше, с краю, в середине).

77 мне сегодня что-то скучно

78 Б-198

79 С-232

80 наш брат

Пушкин, Александр Сергеевич — — родился 26 мая 1799 г. в Москве, на Немецкой улице в доме Скворцова; умер 29 января 1837 г. в Петербурге. Со стороны отца Пушкин принадлежал к старинному дворянскому роду, происходившему, по сказанию родословных, от выходца «из… … Большая биографическая энциклопедия

Достоевский, Федор Михайлови — писатель, родился 30 октября 1821 г. в Москве, умер 29 января 1881 г., в Петербурге. Отец его, Михаил Андреевич, женатый на дочери купца, Марье Федоровне Нечаевой, занимал место штаб лекаря в Мариинской больнице для бедных. Занятый в больнице и… … Большая биографическая энциклопедия

Константин Павлович — — великий князь, цесаревич, род. 27 апреля 1779 г., в Царском Селе, ум. в Витебске в 7? час. вечера 15 июня 1831 г.; погребен 17 августа того же года в Петропавловском соборе в Петербурге. Второй сын императора Павла Петровича и… … Большая биографическая энциклопедия

КОГЕН — (Cohen) Герман (1842 1918) немецкий философ, основатель и виднейший представитель марбургской школы неокантианства. Основные работы: ‘Теория опыта Канта’ (1885), ‘Обоснование Кантом этики’ (1877), ‘Обоснование Кантом эстетики’ (1889), ‘Логика… … История Философии: Энциклопедия

Цвиленев, Николай Федорович — Цвиленев Н. Ф. [(1852 ?). Автобиография написана в декабре 1925 г. в Симферополе.] Родился я в гор. Туле в 1852 г. Отец и мать принадлежали к дворянскому сословию со всеми понятиями того крепостнического времени. Мать умерла в 1858 г., когда мне… … Большая биографическая энциклопедия

Чернышевский, Николай Гаврилович — — сын Гавриила Ивановича Ч., публицист и критик; род. 12 го июля 1828 г. в Саратове. Одаренный от природы отличными способностями, единственный сын своих родителей, Н. Г. был предметом усиленных забот и попечений всей семьи. Хотя и… … Большая биографическая энциклопедия

Пушкин, Александр Сергеевич — Запрос «Пушкин» перенаправляется сюда; см. также другие значения. Александр Сергеевич Пушкин Александр … Википедия

Ленин, Владимир Ильич — Ленин В. И. (Ульянов, 1870—1924) — род. в Симбирске 10 (23) апреля 1870 г. Отец его, Илья Николаевич, происходил из мещан гор. Астрахани, лишился отца в возрасте 7 лет и был воспитан старшим братом, Василием Николаевичем, которому и… … Большая биографическая энциклопедия

Галль, Франс — Франс Галль France Gall Основная информация … Википедия

Екимовский, Виктор Алексеевич — Виктор Екимовский Виктор Екимовский (фото … Википедия

Немецкая литература — Литература эпохи феодализма. VIII X века. XI XII века. XII XIII века. XIII XV века. Библиография. Литература эпохи разложения феодализма. I. От Реформации до 30 летней войны (конец XV XVI вв.). II От 30 летней войны до раннего Просвещения (XVII в … Литературная энциклопедия

Источник:
Он мне говорил что интересуется историей
61 она делает вид, что интересуется искусством 62 по-моему, мне кое-что известно об этом 63 поясните мне кое-что 64 при каждом опоздании она рассказывает мне сказку, что проспала
http://translate.academic.ru/%D0%9E%D0%BD%2B%D0%BC%D0%BD%D0%B5%2B%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%2B%2B%D1%87%D1%82%D0%BE%2B%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%8F%2B%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B5%D0%B9/ru/en/4/

COMMENTS